Skuteczna e-reklama przepisem na sukces

Komentarze:1 brak ocen

E-marketing to pojęcie bardzo szerokie. Pozycjonowanie, marketing za pomocą e-maili, content marketing, reklama Google Ads, SEO/SEM, profile społecznościowe, banery... ciężko pogubić się w natłoku tych wszystkich pojęć. Przeciętny przedsiębiorca, zwłaszcza początkujący, często skupia się na samym produkcie i jego jakości, a niekoniecznie zaprząta sobie głowę tym, jak go wypromować. A tymczasem ta druga kwestia jest równie ważna. Które działania zatem wybrać, aby wypromować swoją firmę i czy jest to opłacalne?

Jak reklamować swój biznes w social mediach?

Najczęściej wykorzystywane kanały przekazu dla e-marketingu to:

  • Facebook,
  • Instagram,
  • Blog.

Wymienione kanały przekazu należą do najpopularniejszych i na pewno skutecznie wpłyną na przebieg całego procesu. Wszystko zależy od nas, jak zaczniemy działać. E-marketing gwarantuje nam dużo, bowiem możemy być w biernym kontakcie z odbiorcą, inaczej Kontrahentem, nawet 24 h na dobę. Nie musimy nawet prowadzić z nim żadnej komunikacji.

Wystarczy, że poinformujemy społeczność internetową np. poprzez dodanie postu. Powinniśmy pamiętać, że tak naprawdę trzeba pisać czy też wklejać to, co Konsument chce ujrzeć. Nadzwyczaj istotne jest, aby unikać wulgaryzmów. Ma prawo to być odebrane dwuznacznie i w ten sposób stracimy naszych obserwatorów.

Należałoby być również kulturalnym w czasie naszych działań. Możemy też wzmocnić naszą więź z Kontrahentem w niezwykle łatwy sposób: wystarczy jedynie wejść w pozytywną interakcję np. przez odpowiedź na komentarz czy też na zadane zapytanie. Ludzie to cenią.

E-marketing – zacznij od podstaw

W każdej dziedzinie ważny jest cel. To cel pobudza nas do działania. Gdy już konkretnie go wyznaczymy to z pewnością prędzej uda nam się dojść do mety. Musimy zastanowić się przede wszystkim nad tym, do kogo będzie skierowany stworzony przez nas projekt oraz kto będzie naszym prawdopodobnym odbiorcą.

Należałoby zastanowić się nad tym na spokojnie oraz określić grupę np. na podstawie wieku. Inny będzie e-marketing adresowany do młodych ludzi, a jeszcze inny do internautów starszych czy potrzebujących np. wsparcia. Gdy już określimy naszego Konsumenta, określmy kanał, z jakiego skorzystamy. Może być to Facebook, Instagram albo YouTube.

Powinniśmy przeprowadzić wstępny rekonesans oraz określić, który kanał jest najlepszy dla branży, w której działamy, gdzie jest najwięcej osób zaciekawionych stworzonym przez nas projektem. Nie musimy także ograniczać naszej działalności do jednego kanału. Powinniśmy rozwijać nasze działania oraz być aktywnym na wielu płaszczyznach.

Dlaczego e-marketing jest tak ważny?

Wszystkie działania marketingowe, jakie podejmujemy w swojej firmie to tak naprawdę małe cegiełki, które dopiero po złożeniu tworzą spójną całość i przynoszą oczekiwany wynik. Najlepiej jest zatem nie skupiać się tylko na jednej formie reklamy, a połączyć kilka metod działania. Dzięki istnieniu w Internecie możliwa jest lepsza komunikacja z grupą docelową oraz otworzenie się na tych klientów, którzy być może na rynku offline nie zauważyliby naszej oferty. Inwestycja w e-marketing jest więc sposobem na to, by… więcej zarobić, a taki jest główny cel każdego przedsiębiorcy.

 

Dodaj komentarz
Lista komentarzy
Wszystkich:1
Wiktoria Krupa

Z tymi reklamami to jakaś przesada czasami. Niedługo przed zadzwonieniem do kogoś trzeba będzie obejrzeć reklamę!

Oceń komentarz:
  • 0
  • 0

Z tymi reklamami to jakaś przesada czasami. Niedługo przed zadzwonieniem do kogoś trzeba będzie obejrzeć reklamę!

Inne artykuły z tej kategorii