cze
07
2013

Kolaż






Okleinę przykleiłam do szafki klejącą stroną na zewnątrz. Przygotowałam zestaw różnych przedmiotów posegregowanych w osobnych pojemnikach (nakrętki od butelek, sznurki, tasiemki, guziki, pocięte rolki po papierze toaletowym, piórka, pompony, skrawki kolorowego papieru i kształty wycięte z pianki PVC).

Nie musiałam nawet nic mówić, Jaś dobrze wiedział, co należy robić i zaczął przyklejać wybrane przez sibie elementy do klejącej powierzchni. Ja urozmaicałam zabawę komentując przedmioty które brał do ręki (np wziąłeś długi, miękki sznurek, widzę, że przyklejasz twardą okrągłą, nakrętkę, itp…) lub wtrącając zdania typu “chcę przykleić coś miękkiego, pomożesz mi coś takiego znaleźć?” . Zabawa nabrała więc walorów edukacyjnych.

Pomysł pochodzi z książki “Urodzony matematyk”.

Znaczenie zabawy:

– Zapoznaje z cechami różnych przedmiotów i uczy je nazywać.

– Uwrażliwia na różnice i podobieństwa, uczy słów: taki sam, inny, podobny

– Rozwija samodzielność- dziecko może wykonać pracę bez pomocy dorosłego.

    3 komentarze

  1. Halina pisze:

    Witam:) Fanastyczny blog…przejrzałam kilkanaście wpisów…przedewszystkim te z DIY i muszę stwierdzić ze z niba mi spadłaś..mnóstwo pomysłów do wykorzystania. Mogłabyś mi napisać w jakim wieku jest dokąłdnie Jas??Byłoby mi łatwiej wybierać zabawy dla mojej córki.

Dodaj swój komentarz